divendres, 20 de novembre del 2015

CONEIXEM

         Sabeu que és este objecte? Per a que el feiem servir? I recordeu  la seua olor tan característica? Encara en teniu algun per casa?




     El molinet de café és una eina per a moldre el café en gra. També s’utilitzava per a la malta. El seu funcionament era molt senzill: s’abocava el café a una gronsa xicoteta amb la forma d’un con invertit, al fons tenia una mola dentada que la feien girar a mà mitjançant una maneta, i que rodava sobre una altra mola fixa. El café molt anava caient a un depòsit inferior amb la forma de calaix per poder extraure’l.
                El molinet de la foto el fabricava l’empresa ELMA. Esta, situada en Àlaba, des de 1924 ha estat dedicada a la fabricació d’utensilis per a la cuina. 

5 comentaris:

  1. Jo també en tinc, i a vegades el gaste.
    Yolanda

    ResponElimina
  2. A ca els meus pares encara està el de la meua iaia. Quina oloreta...
    Anna Dèlia.

    ResponElimina
  3. El de ma casa, igualet!!. M'encantava moldre café quan era menuda, em semblava ...un poc màgic.
    Marissa Reig

    ResponElimina
  4. En casa de mi madre hay uno igual
    Geles Guarro.

    ResponElimina